Frankfurt 2017 oczami PIA Life

Categories NEWS
Bentley Continental GT

Salon samochodowy we Frankfurcie to jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych. Odwiedzający mogą z bliska przyjrzeć się pachnącym nowością samochodom. Szczególnie tym, które dopiero we Frankfurcie miały swoją premierę. Na które z nich czekamy?

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

Na stoisku Volkswagena bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się T-Roc. To nowy model marki, który będzie najmniejszym i zarazem najtańszym SUV-em w ofercie. Wyróżnia się przede wszystkim ciekawą stylistyką i ogromnymi możliwościami personalizacji. Będziemy mogli wybrać kontrastowy kolor dachu, czy dopasować wnętrze do koloru nadwozia albo wybrać zupełnie inny, wyrazisty kolor dekorów.

T-Roc zostanie też bardzo dobrze wyposażony. Wśród opcji pojawią się choćby wirtualne zegary, czy system pokładowej rozrywki z 8-calowym ekranem. Choć nie jest to duży SUV, rozstaw osi jest całkiem spory, wynosi 2,6 m. Dzięki temu, wewnątrz nie zabraknie nam miejsca. Nawet, jeśli będziemy podróżować w pięć osób.

T-Roca zamówimy z silnikami o mocach od 115 do 190 KM, zarówno z benzynowymi, jak i z dieslami. Nie zabraknie też wersji z automatycznymi skrzyniami biegów i napędem na cztery koła. W sprzedaży pojawi się jeszcze w tym roku.

Audi A8

2018 Audi A8

Audi pokazało nowe A8 szerszej publice po raz pierwszy. Robi świetne wrażenie – zarówno wizualnie, jak i technologicznie. A8 wprowadza nowy język stylistyczny do samochodów tej marki. Mamy nowy kształt świateł, duży grill typu single frame i płaskie tylne lampy z ciekawym wzorem LED, które łączy pas czerwieni. Futurystycznie, ale nadal bardzo elegancko. Dokładnie tak, jak powinna wyglądać limuzyna tej klasy.

Wnętrze zostało maksymalnie uproszczone, a większość funkcji obsługujemy teraz za pomocą jednego z dwóch dużych ekranów dotykowych. Górny służy głównie do obsługi mediów i nawigacji. Dolny do funkcji samochodu – do obsługi klimatyzacji i systemów wpływających na jazdę.

A tych systemów jest sporo, ale jeden robi największe wrażenie. To tzw. 3 stopień autonomii. Tak, A8 potrafi jeździć już samodzielnie. Na każdej drodze, na której jezdnie oddzielone są barierą. Na razie do 60 km/h – to asystent jazdy w korku. Samochód sam jednak przyspiesza, hamuje i skręca i nie wymaga od kierowcy uwagi. Nawet siedząc za kierownicą możemy więc zająć się oglądaniem telewizji czy przeglądaniem Internetu. Dzięki Audi, jesteśmy w przededniu wprowadzenia autonomicznych samochodów do naszej codzienności.

Audi RS4

Audi R8 RWS

Ci, którym zależy na bardziej sportowych emocjach, ale RS6 jest dla nich za duże, wreszcie dostaną Audi RS4. Dla wielu to właśnie RS4 było najlepszym modelem tej marki.

Dostępne tylko z nadwoziem typu Avant, wystrzeli nas do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Prędkość maksymalna (z pakietem dynamicznym) to 280 km/h. Pod maskę trafił silnik V6 o pojemności 2,9 l. Dzięki turbodoładowaniu osiąga aż 450 KM, ale bez obaw. Za przeniesienie napędu odpowiada legendarny napęd quattro. Jeśli chcemy jeszcze więcej przyczepności i sportowych wrażeń, będziemy też mogli zamówić sportowy mechanizm różnicowy dla tylnej osi. Zapowiada się świetnie!

Audi R8 RWS

Audi R8 RWS

Audi nie poprzestało na dwóch powyższych premierach. Po raz pierwszy w historii będziemy mogli teraz zamówić R8 z napędem wyłącznie na tylną oś. Jeśli zacieracie już ręce, musicie być szybcy. Powstanie jedynie 999 egzemplarzy tego drogowego bolidu. 

Silnik umieszczony centralnie i napęd przenoszony na tylną oś zapewni wrażenia podobne do tych, które odczuwają kierowcy Audi R8 LMS – samochodu, który startuje w wyścigu Le Mans. Tutaj możemy jednak zamówić wersję Coupe lub Spyder. Silnik V10 osiąga 540 KM bez pomocy turbosprężarek. Do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,7 s. To jeden z ostatnich tego typu samochodów na rynku. Stworzony dla purystów, sprawi, że każda chwila spędzona z nim będzie niezapomniana.

Skoda Karoq 

Skoda Karoq

Duża nowość Skody to Karoq – nieco mniejszy od Kodiaqa SUV. W tym modelu, po raz pierwszy w Skodzie, zastosowano system wirtualnego kokpitu, który zastępuje klasyczne zegary. Samochód prezentuje się nieco bardziej sportowo od większego brata, ale Karoq nadal jest bardzo praktyczny.

Jego bagażnik mieści standardowo 521 litrów, ale z systemem przesuwanych foteli VarioFlex tę przestrzeń możemy dowolnie zmieniać – od 479 do 588 litrów. Fotele możemy też zresztą wyjąć i uzyskać przestrzeń bagażową liczącą 1810 litrów.

Skoda Karoq będzie dostępna w pięciu wersjach silnikowych. Podstawowym silnikiem będzie benzynowe 1.0 o mocy 115 KM. Nowością jest tu silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM, który po raz pierwszy wprowadzono w Golfie po liftingu. Większy wybór czeka na nas wśród diesli – tutaj zamówimy 1.6 TDI o mocy 115 KM lub 2.0 TDI w wariancie 150- lub 190-konnym. Podobnie, jak pozostałe modele Skody, szybko stanie się hitem sprzedaży.

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Następca uważanego za najlepszego SUVa w dziejach Porsche Cayenne wreszcie jest z nami. Choć wizualnie zmienił się niewiele, został zaprojektowany w całości od podstaw. Wnętrze wygląda jednak bardzo podobnie do Panamery – podobnie, jak Panamera poprzedniej generacji dzieliła wnętrze z poprzednim Cayenne.

Choć premiera tego modelu odbyła się chwilę przed Frankfurtem, tutaj zobaczyliśmy po raz pierwszy wersję Turbo. Ten duży, ważący ponad 2 tony, SUV rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s. To dzięki 4-litrowemu silnikowi V8 o mocy 550 KM. Względem wersji S, zawieszenie zostało obniżone, a zderzaki przestylizowane. To jednak nadal to samo Cayenne, które świetnie poradzi sobie w terenie. Szkoda byłoby tylko porysować te 21-calowe felgi.

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT

Bentley pokazał nowego Continentala GT, który jest wprost onieśmielający. To kwintesencja brytyjskiego dobrego smaku i wyrafinowania. Wnętrze zostało wykonane z ogromną precyzją, tylko z najlepszych materiałów – ale do tego właśnie przyzwyczaił nas ten producent.

Samochód jest nieco niższy i szerszy od poprzednika. Choć nadal wygląda masywnie, to też bardziej dynamicznie. Korzystając z najnowszych technologii grupy Volkswagena, część rozwiązań dzieli z Porsche czy Audi. Jest tu np. 48-woltowa instalacja elektryczna, która odpowiada za pracę aktywnych stabilizatorów. To właśnie dzięki tej funkcji Continental GT będzie mógł być tak wygodnym gran turismo, jak i szybkim samochodem sportowym. Wystarczy zmienić tryb jazdy.

W premierowej wersji zobaczymy silnik, który na stałe wpisał się w tę markę – 6-litrowe W12. To dzięki niemu to piękne coupe rozpędzi się w 3,8 s do 100 km/h i osiągnie aż 333 km/h. Choć powstał na platformie Panamery, aż 82% konstrukcji to autorski projekt Bentleya.

Lamborghini Aventador S Roadster

Lamborghini Aventador S Roadster

Lamborghini wprowadziło do oferty Aventadora S w wersji Roadster. Tak, jak w Aventadorze S, 6,5-litrowe V12 generuje 740 KM, a pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 3 s. W Roadsterze możemy cieszyć się jazdą pod gołym niebem, ale nie idzie za tym pogorszenie właściwości jezdnych.

To też dlatego, że nadwozie jest bardzo sztywne, a zdejmowane panele dachu wykonane z karbonu. Ciekawostka – można go zamówić w praktycznie dowolnym kolorze.

Czy warto?

Wizyta na targach motoryzacyjnych to świetny pomysł dla każdego, kto zamierza kupić nowy samochód. Możemy tu porównać wszystkie interesujące nas modele bezpośrednio, sprawdzić, jak wyglądają różne konfiguracje, dopytać o dodatkowe informacje u źródła i zwyczajnie przetestować wszystko, co uznamy za konieczne. Może poza właściwościami jezdnymi. Jako kupujący możemy też sprawdzić, czy w przeciągu paru miesięcy nie pojawi się nowy model w interesującym nas segmenie, czy ten, który chcemy kupić nie przejdzie czasem liftingu. I to wszystko ma znaczenie, ale nie oszukujmy się – całe show kradną takie samochody, jak Lamborghini Aventador, Audi R8, czy Bentley Continental GT. Tutaj możecie zobaczyć takie samochody z bliska.

A Wy? Śledziliście premiery z Frankfurtu? Jaki samochód zainteresował Was najbardziej? Dajcie znać w komentarzach.

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

Frankfurt 2017 oczami PIA Life

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *